Livet som arbetslös!

Snart har man varit arbetslös i 5 månader och inget napp på något jobb. Helt otroligt!
Jag känner ibland att det var bortkastad tid i skolan eftersom man inte har fått något jobb ännu, men jag hoppas att den känslan försvinner snart eftersom jag vill inget annat än att jobba och därför hoppas jag att jag får ett jobb snart!

Att vara svetsare är otroligt roligt eftersom man lär sig nya saker varje dag och man möter på svårigheter hela tiden, men det är ju det som är det roliga i just att vara svetsare. Man lär sig varje dag i arbetet och det är alltid roligt! Så varför har jag inte jobb? Vem vet!

Vinden håller i alla fall på att vända nu eftersom jag förmodligen ska gå en svetsutbildning till nu för att få mina licenser och det är i alla fall en början till att ha en chans på jobb. Ju mer man har i ryggsäcken ju mer attraktiv blir man på arbetsmarknaden.
Jag är en person som gillar att lära sig och att skaffa nya erfarenheter.

Men för att återgå till att vara arbetslös. Vad ska man tänka på? Jo, visa dig för företag och visa att du är intresserad och villig att jobba hårt för att nå företagets mål.
Ett väldigt bra tips som jag kan ge till alla arbetslösa är att skaffa sig en jobbcoach!
Min coach har hjälpt mig jätte mycket och fått mig att inse att det inte bara är att sitta hemma och vänta på att jobben ska dyka upp på platsbanken utan att man måste våga visa upp sig för företag och får man inget svar ska man vara på. Det kanske låter som att man skulle vara för på eller du kanske tycker att du tjatar, men i företagens värld ser dom det som en ambition eftersom du verkligen vill ha jobbet och tar varje chans du får! Det är alltså väldigt viktigt att våga visa vem man är och vad man kan. Du kan aldrig vara för mycket!

DU är den du är och du har dom kunskaperna du har, men du kan alltid skaffa dig fler kunskaper genom att gå utbildningar. Ja, jag vet att dom flesta är trötta på att plugga och sitta i skolbänken, men detta är bara positivt när en arbetsgivare läser ditt CV. Ju mer du har där ju mer intressant blir du för företaget! Är man en driven och aktiv människa är det nästan inga problem att få en anställning, men dom som har samma yrke som mig kan det bli svårare för eftersom det är svårt att få jobb nu eftersom det är lågkonjuktur, men detta vänder ganska fort nu!

Jag håller tummarna att jag och alla andra runt om i landet som är arbetslösa får ett jobb så snart som möjligt!

Ha det bra så länge!

Hälsningar
Mysbyxantheone and only!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mysbyxantheone -

Livet som arbetslös!

Snart har man varit arbetslös i 5 månader och inget napp på något jobb. Helt otroligt!
Jag känner ibland att det var bortkastad tid i skolan eftersom man inte har fått något jobb ännu, men jag hoppas att den känslan försvinner snart eftersom jag vill inget annat än att jobba och därför hoppas jag att jag får ett jobb snart!

Att vara svetsare är otroligt roligt eftersom man lär sig nya saker varje dag och man möter på svårigheter hela tiden, men det är ju det som är det roliga i just att vara svetsare. Man lär sig varje dag i arbetet och det är alltid roligt! Så varför har jag inte jobb? Vem vet!

Vinden håller i alla fall på att vända nu eftersom jag förmodligen ska gå en svetsutbildning till nu för att få mina licenser och det är i alla fall en början till att ha en chans på jobb. Ju mer man har i ryggsäcken ju mer attraktiv blir man på arbetsmarknaden.
Jag är en person som gillar att lära sig och att skaffa nya erfarenheter.

Men för att återgå till att vara arbetslös. Vad ska man tänka på? Jo, visa dig för företag och visa att du är intresserad och villig att jobba hårt för att nå företagets mål.
Ett väldigt bra tips som jag kan ge till alla arbetslösa är att skaffa sig en jobbcoach!
Min coach har hjälpt mig jätte mycket och fått mig att inse att det inte bara är att sitta hemma och vänta på att jobben ska dyka upp på platsbanken utan att man måste våga visa upp sig för företag och får man inget svar ska man vara på. Det kanske låter som att man skulle vara för på eller du kanske tycker att du tjatar, men i företagens värld ser dom det som en ambition eftersom du verkligen vill ha jobbet och tar varje chans du får! Det är alltså väldigt viktigt att våga visa vem man är och vad man kan. Du kan aldrig vara för mycket!

DU är den du är och du har dom kunskaperna du har, men du kan alltid skaffa dig fler kunskaper genom att gå utbildningar. Ja, jag vet att dom flesta är trötta på att plugga och sitta i skolbänken, men detta är bara positivt när en arbetsgivare läser ditt CV. Ju mer du har där ju mer intressant blir du för företaget! Är man en driven och aktiv människa är det nästan inga problem att få en anställning, men dom som har samma yrke som mig kan det bli svårare för eftersom det är svårt att få jobb nu eftersom det är lågkonjuktur, men detta vänder ganska fort nu!

Jag håller tummarna att jag och alla andra runt om i landet som är arbetslösa får ett jobb så snart som möjligt!

Ha det bra så länge!

Hälsningar
Mysbyxantheone and only!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0