Att existera är enkelt, men för att leva krävs mod dagligen.

Hej igen!

Nu sitter jag här och skriver lite igen, eftersom det inte finns något
annat att göra.
Blir deppig av detta väder, det finns inget att göra inne och att sitta vid datorn hela tiden är bara jobbigt.
Men jag ska försöka skriva några rader till.

Ja, ni det finns så mycket att säga och skriva ner, men man hinner aldrig det eftersom det hela tiden kommer alltid nya tankar och funderingar ..
Om livet ändå vore enkelt ? Hur skulle världen se ut då?
Skulle det finnas krig? Vapen? Fattigdom? Våld? Orättvisor?

Å andra sidan kanske inte alls skulle bli bra!?! Världen kanske skulle bli värre om livet var enklare.
Men vad vet jag .. Jag är ju bara en liten människa, med en liten åsikt i denna stora värld.
Hur skulle jag själv kunna förändra världen så att den blir bättre ?

Jag säger bara en enda mening : Kärleken övervinner allt !

Bara alla kunde sammarbeta och se att det går att dela på världens resurser.
Gud vad jag bara skriver om en massa omöjliga saker, alla vet ju att detta är en dröm, men jag tror att det är fler än jag som vill att denna dröm slår in.
Det måste ta slut någon gång!!!
Hoppas ni förstår vad jag menar och att ni känner likadant..

Ha det så bra så länge och var rädd om dig själv och dina nära och kära, men kom ihåg att
en främling kan bli din bästa vän! Säg bara hej!

Hörs // Emilia

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mysbyxantheone -

Att existera är enkelt, men för att leva krävs mod dagligen.

Hej igen!

Nu sitter jag här och skriver lite igen, eftersom det inte finns något
annat att göra.
Blir deppig av detta väder, det finns inget att göra inne och att sitta vid datorn hela tiden är bara jobbigt.
Men jag ska försöka skriva några rader till.

Ja, ni det finns så mycket att säga och skriva ner, men man hinner aldrig det eftersom det hela tiden kommer alltid nya tankar och funderingar ..
Om livet ändå vore enkelt ? Hur skulle världen se ut då?
Skulle det finnas krig? Vapen? Fattigdom? Våld? Orättvisor?

Å andra sidan kanske inte alls skulle bli bra!?! Världen kanske skulle bli värre om livet var enklare.
Men vad vet jag .. Jag är ju bara en liten människa, med en liten åsikt i denna stora värld.
Hur skulle jag själv kunna förändra världen så att den blir bättre ?

Jag säger bara en enda mening : Kärleken övervinner allt !

Bara alla kunde sammarbeta och se att det går att dela på världens resurser.
Gud vad jag bara skriver om en massa omöjliga saker, alla vet ju att detta är en dröm, men jag tror att det är fler än jag som vill att denna dröm slår in.
Det måste ta slut någon gång!!!
Hoppas ni förstår vad jag menar och att ni känner likadant..

Ha det så bra så länge och var rädd om dig själv och dina nära och kära, men kom ihåg att
en främling kan bli din bästa vän! Säg bara hej!

Hörs // Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0