Svininfluensan! Vem ska vaccineras först?

Vem är det som bestämmer vilka som ska och inte ska få vaccinet mot svininfluensan?
Jag fattar inte att man ens kan snacka om det. Turordning ?
Det är ju helt sjukt att man kan jämnföra liv! Vi har ju hela tiden sagt att allas liv är lika viktiga.
Hur kan då vissa gå före bara för deras jobb?
Tycker att staten ska satsa mer pengar på vaccinet och sluta sitta och snacka en massa "goja" om vem som ska få vaccinet först!

Anders Eklund och Haga Mannen kanske till och med ska få det förre oss och det är därför jag tycker att det är fel att snacka turordning. Varför inte bara låta dom få svininfluensan och låta som smitta resten av skitstövlarna i fängelset.

Aja, Jag tycker bara att det är fel. Eftersom dom bedömer att sjuksköterskorna är viktiga, men för att dom ska kunna gå till jobbet måste dom lämna sina barn någonstans.
Det är dagisfröknarna som ligger sämst till och därför borde barnen och dagisfröknarna få det allra först om det ska vara turordning.
Tror inte ens att man bara får den utan vi kommer nog få betala för den oxå. Är så himla less på regeringen nu så det finns inte. Jag ska då inte rösta på skit moderaterna i alla fall.

Aja, nu måste jag sluta skriva eftersom jag bara blir arg.

Puss och kram ha det bra !
Emilia

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mysbyxantheone -

Svininfluensan! Vem ska vaccineras först?

Vem är det som bestämmer vilka som ska och inte ska få vaccinet mot svininfluensan?
Jag fattar inte att man ens kan snacka om det. Turordning ?
Det är ju helt sjukt att man kan jämnföra liv! Vi har ju hela tiden sagt att allas liv är lika viktiga.
Hur kan då vissa gå före bara för deras jobb?
Tycker att staten ska satsa mer pengar på vaccinet och sluta sitta och snacka en massa "goja" om vem som ska få vaccinet först!

Anders Eklund och Haga Mannen kanske till och med ska få det förre oss och det är därför jag tycker att det är fel att snacka turordning. Varför inte bara låta dom få svininfluensan och låta som smitta resten av skitstövlarna i fängelset.

Aja, Jag tycker bara att det är fel. Eftersom dom bedömer att sjuksköterskorna är viktiga, men för att dom ska kunna gå till jobbet måste dom lämna sina barn någonstans.
Det är dagisfröknarna som ligger sämst till och därför borde barnen och dagisfröknarna få det allra först om det ska vara turordning.
Tror inte ens att man bara får den utan vi kommer nog få betala för den oxå. Är så himla less på regeringen nu så det finns inte. Jag ska då inte rösta på skit moderaterna i alla fall.

Aja, nu måste jag sluta skriva eftersom jag bara blir arg.

Puss och kram ha det bra !
Emilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0